Vnitřní řád školní jídelny
Tento vnitřní řád byl vydán na základě následujících předpisů:
- vyhláška č. 107/2005 Sb. o školním stavování v platném znění
- zákon č. 561/2004 Sb. – Školský zákon v platném znění
- zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů v platném znění
- vyhláška č. 137/2004 Sb. o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných,
- 410/2005 Sb. o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých
- nařízení EU č. 852/2004 o hygieně potravin
- 262/06 Sb. zákoník práce v platném znění
- zákon č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů
Všechny jmenované zákony a vyhlášky jsou k nahlédnutí u vedoucí ŠJ.
Vymezení hlavního účelu a předmětu činnosti
Školní jídelna je součástí příspěvkové organizace Základní škola a Mateřská škola Kralupy nad Vltavou – zřizovací listina ze dne 5. 2. 2014 včetně příloh.
HLAVNÍ ČINNOSTÍ je zabezpečeno školní stravování žáků základní a mateřské školy, závodní stravování zaměstnanců příspěvkové organizace
DOPLŇKOVOU ČINNOSTÍ je poskytování stravování cizím strávníkům.
Režim výdeje jídel a rozsah poskytovaných služeb
Pro hlavní činnost - žáci – školní stravování
Školním stravováním se rozumí stravování žáků v době přítomnosti ve škole a první den neplánované nepřítomnosti.
Obědy | 11,15 - 13,30 hod. | pondělí - pátek |
Pro doplňkovou činnost – ostatní
Svačiny | 08,30 - 08,45 hod. | pondělí - pátek |
Obědy | 11,00 - 11,15 hod. | pondělí - pátek |
Obědy | 11,00 hod. - 11,30 hod. | v době školních prázdnin a provozu ŠJ |
Odběr do jídlonosičů pouze první den neplánované nepřítomnosti (možnost využití odhlašování do 08,00 hod. na týž den).
Obědy | 11,00 - 11,15 hod. |
Rozsah poskytovaného stravování
Obědy: výběr č. 1 - 2 je přístupný všem strávníkům
Svačiny jsou jednotné.
Právo žáka na školní stravování v rozsahu dle vyhlášky 107/2005 Sb.
Žák základní školy má právo odebrat oběd.
Žák mateřské školy má právo odebrat oběd, dopolední a odpolední svačinu.
V případě zájmu o jídla dle vyhlášky 107/2005 Sb. a nad rámec rozsahu v současnosti poskytovaného školní jídelnou, kontaktujte přímo vedoucí ŠJ.
Registrace a evidence strávníků
Žáci jsou do evidence pro stravování registrováni na základě předložené přihlášky pro školní jídelnu před začátkem školního roku. Případy nástupu žáků během školního roku se provádí obdobně s případným telefonickým odsouhlasením s vedením školy.
Strávníci v rámci doplňkové činnosti se registrují na základě přihlášky do školní jídelny jednotlivých požadavků.
V aktivní databázi jsou žáci evidováni do data dle údaje ve školní matrice. Poté jsou ještě celý další školní rok odloženi ve vyřazovací třídě pro případ přestupu na jinou školu a finančního vypořádání. Následně dojde k archivaci a vyřazení strávníků z aktivní evidence.
Při mimořádném ukončení vzdělávání je strávník povinen se dostavit i k ukončení stravování a finančnímu vypořádání.
Provoz pokladny školní jídelny pro registraci a evidenci strávníků, je v době školního vyučování základní školy 07,30 - 9,00 hod. a 12,30 - 14,30 hod.
V ostatní dny podle individuálního rozpisu.
Způsob úhrady stravy
- V HOTOVOSTI pouze v krajním případě
- úhrada při prvním nákupu: částka za objednanou stravu + stravovací karta
- úhrada při dalším nákupu: částka za objednanou stravu snížená o případné odhlášení z minulého období
- složení libovolné zálohy
- PŘEVODNÍM PŘÍKAZEM na účet školy 228813219/0600
VS = evidenční číslo strávníka - FAKTUROU
Platby pod bodem a) až b) se provádí dopředu, zpravidla na měsíc.
Platby pod bodem c) budou strženy k 20. každého měsíce.
Platby pod bodem d) pro doplňkovou činnost dle údajů vystavené faktury podle její splatnosti
Prodej stravovací karty (čip)
Čip je všem strávníkům prodáván za cenu 115 korun, stává se majetkem strávníka. Výkup čipů po ukončení stravování je umožněn za cenu 60 korun.
Čip je vždy hrazen strávníkem, a to i v případě, že je strava fakturována zaměstnavateli nebo školskému zařízení.
Přihlašování, odhlašování, výběr jednotlivých chodů obědů
Objednávání u žáků základní školy se provádí automaticky hromadně dle závazné trvalé přihlášky strávníka na měsíc dopředu.
V případě neuhrazení stravného, nebude strávníkovi vydán oběd.
Odjednávání u žáků mateřské školy se provádí každý den ráno v 8,00 hod. podle docházky. Pokud by dítě ráno nastoupilo později, musí rodiče tuto skutečnost nahlásit předem paní učitelce MŠ, aby se pro něj počítalo se stravou.
Objednáním a uhrazením vybraných jídel je automaticky u obědů nastaven výběr č. 1 , svačiny jsou jednotné. Výběr obědů se provádí na stanovený časový úsek dopředu (1 – 2 týdny) nejpozději však do 13,45 hod. na následující den. V případě další naléhavé potřeby, změny (nemoc, pracovní cesta) je možné provést odhlášení i přihlášení do 08,00 hod. na týž den, ale ne přes internet
Neodhlášené a nevyzvednuté obědy propadají.
Při stravování v době školních prázdnin v rámci doplňkové činnosti je lhůta pro změny objednávek stanovena do 13,45 hod. na následující den. Termín pro případnou naléhavou změnu na týž den (09,00 hod.) zůstává v platnosti i v době školních prázdnin.
Každý strávník nese odpovědnost za svoje přihlášky a odhlášky.
Způsoby provádění změn:
- osobně u vedoucí ŠJ
- samoobslužně prostřednictvím výběrových boxů umístěných v ŠJ
- telefonicky na čísle: 311 284 905
- prostřednictvím internetu na www.strava.cz, číslo zařízení 5202
- u strávníků mladších 18 let písemné zmocnění zákonného zástupce a současně předložení občanského průkazu nezletilého, výjimečně pouze na základě předloženého občanského průkazu
- u strávníků, kteří ještě nemají občanský průkaz, se přeplatek vyplácí pouze zákonnému zástupci
- řádná písemná žádost o přeplatku stravného
- Stravování ve školní jídelně je určeno pro žáky a zaměstnance školy.
- Možnost výběru ze dvou hlavních jídel.
- Jídelní lístek je k dispozici na stránkách školy
- Zákonný zástupce žáka vyplní přihlášku ke stravování.
- V jídelně je nainstalován elektronický systém výdeje stravy s využitím osobních identifikačních čipů. Cena bezkontaktního čipu činí 115,-Kč. Dojde li ke ztrátě je nutné zakoupit nový čip.
- po internetu na www.strava.cz, zařízení 5202. Další přihlašovací informace ke konkrétnímu strávníkovi získáte v kanceláři ŠJ
- objednávacím boxem přímo v budově školy pomocí čipu
- telefonicky na čísle 311 284 905
- Přihlašování i odhlašování stravy stravy lze nejpozději den předem /kdy je škola např. v pátek na pondělí apod./nejpozději do 13.45 hodin.
- Pokud již nestačíte odhlásit oběd na první den nemoci, lze jej odebrat do jídlonosiče v době od 11:00 do 11:15 hodin v jídelně. Čip s sebou.
- A na další dny nemoci obědy odhlásit. Není možné odebírat dotované obědy po dobu nepřítomnosti strávníka ve škole.
- Všichni platící strávníci budou mít automaticky na každý následující měsíc obědy objednané! V případě, že nechcete oběd např.z důvodu nemoci, je nutné stravu odhlásit.
- K tomuto způsobu potřebujete sjednat v bance souhlas s inkasem a vaše číslo účtu nahlásit vedoucí školní jídelny. Sběrný účet školy 0101035261 Česká spořitelna.
Výše sazeb za stravování
Předškolní stravování:
kateg.3-6 let | přesnídávka, oběd, svačina | 38 Kč |
kateg. 7 let | přesnídávka, oběd, svačina | 41 Kč |
Školní stravování:
kateg. 7– 10 let | oběd | 26 Kč |
kateg.11 - 14 let | oběd | 28 Kč |
kateg. 15 let a více | oběd | 30 Kč |
Zařazení do věkových skupin se řídí dosaženým věkem v příslušném školním roce (školním rokem se rozumí období od 1. 9. – 31. 8.)
Školní stravování se poskytuje v době přítomnosti žáka ve škole a první den neplánované nepřítomnosti. Při ostatních absencích (nemoc, ředitelské volno, studijní volno apod.) je nutné stravu odhlásit. V případě kontrolou zjištěné neoprávněnosti využívání školního stravování může být finanční rozdíl (dotace na školní stravování) doúčtován.
Doplňkové stravování:
žáci, zaměstnanci | svačiny | 16 Kč |
AZ centrum | přesnídávka, oběd, svačina | 65 Kč |
Lesní školka | přesnídávka, oběd, svačina | 65 Kč |
MŠ Lobeč | oběd | 49 Kč |
ostatní strávníci | oběd | 62 Kč |
Vrácení přeplatků za odhlášenou stravu
V průběhu školního roku se finanční obnos za odhlášenou stravu automaticky odečítá z úhrady na následující měsíc.
Přeplatky na konci školního roku zůstávají na osobním stravovacím kontě pro následující období, ale mohou být na vyžádání vypořádány, viz níže.
Vracení přeplatků strávníkům nebo jejich zákonným zástupcům se provádí v hotovosti nebo převodem na bankovní účet na základě jejich písemné žádosti, výjimečně v hotovosti na základě ústního požadavku. O vrácení přeplatku může strávník požádat za níže uvedených podmínek nejvýše jedenkrát za měsíc.
Žáci, kteří ukončí vzdělávání, jsou vyzýváni k převzetí přeplatků v kanceláři ŠJ.
Nevyzvednuté přeplatky žáků, kteří již ukončili vzdělávání, jsou ještě celý příští školní rok evidovány v programu stravné a na požádání vypláceny.
Náležitosti pro vrácení přeplatků v hotovosti
Náležitosti pro bezhotovostní převod přeplatků
Zapomenutí a ztráta kartičky
Při zapomenutí čipu je vedoucí ŠJ vystaven náhradní doklad vedoucí školní jídelny
Při ztrátě čipu se zamezí jeho zneužití okamžitým zakoupením čipu nového.
Vlastní stravování
Stravování probíhá samoobslužným způsobem. Nejprve se odebírá podnos a příbor. Následně u výdejního okénka samotné jídlo. Nápoje jsou k dispozici ve výdejních termosech přímo na jídelnách.
Po ukončení konzumace strávníci odkládají použité nádobí do okénka a tác na určené místo. Ponechání táců na stolech je nepřípustné.
Pro konzumaci je strávníkům poskytována dostatečně dlouhá doba, nutná pouze pro jídlo, nikoliv pro další činnosti.
Strávníci jsou povinni se při stravování chovat ohleduplně, v souladu s hygienickými a společenskými pravidly.
Za úmyslně poškozené zařízení bude vyčíslena a vymáhána finanční náhrada.
Strávníci dochází ke stravování v doprovodu zaměstnanců školy, oděvy a tašky odkládají mimo prostory jídelny.
Dohled nad nezletilými strávníky
Dohled nad nezletilými strávníky v době výdeje a konzumace jídel je zajišťován pracovníky dozoru dle denního rozpisu.
Výdej jídel do jídlonosičů
Pouze první den neplánované nepřítomnosti žáka ve škole je možné vydat jídlo do přenosného jídlonosiče.
V ostatních případech je výdej jídel do jídlonosičů ZAKÁZÁN! Doporučuje se využít možnosti odhlášení do 08,00 hod. na týž den.
Odnášení jídel a nádobí mimo budovu
Odnášení jídel, ovoce a kusových doplňků mimo budovu jídelny je ZAKÁZÁNO.
Odnášení nádobí z jídelny je ZAKÁZÁNO bez výjimky.
Přítomnost osob bez zakoupené stravy
Osoby bez objednaného jídla nemají právo vstupu do výdejních prostorů a jídelny. Výjimkou je nutný doprovod, např. osobní asistenti.
Přítomnost osob ve vestibulu je možná pouze za účelem zajištění stravování. Žádná ostatní přítomnost NENÍ DOVOLENA.
Provozní doba pro veřejnost
Pokladna a kancelář vedoucí ŠJ :
07,30 – 09,00 hod. 12,30 – 14,30 hod.
Ve dnech vyučování základní školy, ve dnech školních prázdnin a mimo hromadnou dovolenou.
Mimořádný úklid v době výdeje a konzumace jídel
Mimořádný úklid v jídelně v době výdeje zajišťuj pracovník dozoru nebo uklízečka.
Na případnou nenadálou událost (rozlití, rozbití,..) je strávník povinen upozornit pracovníka dozoru nebo výdeje, aby mohl být proveden úklid.
Kouření a užívání omamných prostředků
Kouření a užívání omamných prostředků je ZAKÁZÁNO jak ve vnitřních prostorách Školní jídelny, tak venkovních. Venkovními prostory se rozumí areál školy.
Náměty, připomínky a stížnosti
Připomínky k jídelníčku, jednotlivým jídlům, provozu jídelny, organizování výdeje stravy, technické závady atd. přijímá vedoucí ŠJ, vedoucí kuchařka a případně další zastupující pracovníci.
Seznámení
Vnitřní řád je vyvěšen na nástěnce vestibulu Školní jídelny a na internetových stránkách www.skola.trebizskeho.cz
Výtah nejdůležitějších informací vnitřního řádu (termíny a formy platby, odhlašování a přihlašování stravy,...) je předáván strávníkům při zahájení stravování s odkazem na jeho plné znění. O jakékoliv změně, především v kalkulaci plateb, jsou strávníci s dostatečným předstihem informovámi.
Jídelní lístky jsou vyvěšeny na několika místech v prostorách Školní jídelny, přístupné jsou taktéž na adrese www.strava.cz číslo zařízení 5202
Ředitelka školy
Tento vnitřní řád nabývá účinnosti dne 1.září 2016
Tímto vnitřním řádem se ruší vnitřní řád ze dne 1.září 2015
V Kralupech nad Vltavou, dne 31.8.2016
Systém objednávání a výdeje stravy:
Možnosti přihlašování a odhlašování stravy:
Ceny obědů:
V souladu s Vyhláškou č.107/2005 Sb. ve znění pozdějších předpisů
Jsou stanoveny takto:
rozdělění strávníků na kategorie | finanční limity dle vyhlášky | cena za jeden oběd |
---|---|---|
kategorie žáků 7-10 let | 16 až 32 Kč | 26 Kč |
kategorie žáků 11-14 let | 19 až 34 Kč | 28 Kč |
kategorie žáků 15 let a více | 20 až 37 Kč | 30 Kč |
Do věkových kategorií jsou žáci zařazeni po dobu celého školního roku, ve kterém dosahují příslušného věku /školní rok se počítá od 1.9.2019 do 31.8.2020.
Způsoby úhrady stravného:
číslo účtu 228813219/0600 Moneta Money Bank, variabilní symbol=evidenční číslo strávníka
- Strávníci platící v hotovosti budou moci zaplatit kdykoli dopředu.
- Výběr v hotovosti se provádí denně dopoledne od 7:30 do 9:00 hodin a odpoledne od 12:30 do 15:00 hodin v kanceláři ŠJ.
POZOR!!!
Strávníkům, kteří nebudou mít zaplacené stravné, nebude od 1. dne následujícího měsíce stravování ve školní jídelně umožněno.
V Kralupech nad Vltavou dne 1. září 2015
Provozní řád školní jídelny pro mateřskou školu
pro školní rok 2015/2016
Přihlašování a odhlašování stravy v MŠ
Rodiče dítěte vyplní přihlášku ke stravování.Každý den ráno v 8.00 hodin podle stavu jsou děti přihlášené ke stravování. Stravování se skládá z dopolední přesnídávky, oběda a odpolední svačiny. Během celého dne je zabezpečený pitný režim.
Pokud by dítě ráno nastoupilo později a rodiče chtějí mít pro něj zajištěné stravování, musí tuto skutečnost předem dopředu nahlásit paní učitelce v MŠ.
Jídelníček můžete sledovat na internetových stránkách školy nebo na www.strava.cz, číslo zařízení 5202. Další přihlašovací údaje ke konkrétnímu strávníkovi získáte v kanceláři ŠJ.Cena stravného
V souladu s Vyhláškou č.107/2005 Sb.ve znění pozdějších předpisů jsou ceny stravného stanoveny takto:
rozdělení strávníků na kategorie | finanční limity dle vyhlášky | cena za stravu | |
---|---|---|---|
kategorie dětí 3-6 let | přesnídávka | 6 až 9 Kč | 8 Kč |
oběd | 14 až 25 Kč | 20 Kč | |
svačina | 6 až 9 Kč | 8 Kč | |
celkem za den | 26 až 43 Kč | 36 Kč | |
kategorie dětí 7 let | přesnídávka | 7 až 12 Kč | 9 Kč |
oběd | 16 až 32 Kč | 22 Kč | |
svačina | 6 až 10 Kč | 8 Kč | |
celkem za den | 29 až 54 Kč | 39 Kč | |
Do věkových kategorií jsou děti zařazeny po dobu celého školního roku, ve kterém dosahují příslušného věku /školní rok se počítá od 1.9.2019 do 31.8.2020/.
Placení stravného
Stravné lze platit těmito způsoby:
- převodem na účet školy
číslo účtu 228813219/0600 Moneta Money Bank, variabilní symbol = evidenční číslo strávníka - hotově
platí se zálohově dopředu na další měsíc v kanceláři školní jídelny. Částka za stravné bude vyvěšena v MŠ . Výběr hotovosti se provádí denně dopoledne od 7:30 do 9:00 a odpoledne od 12:30 do 15:00 hodin v kanceláři ŠJ.
POZOR!!! V případě nezaplacení stravného je možné vyloučit dítě z MŠ.
Další informace o stravování poskytne paní Radka Vepřková, vedoucí školní jídelny, na telefonu 311 284 905.
V Kralupech nad Vltavou Dne 2.září 2019